A május 25-i átló (Dan Flavin, 1963) Átlósan a falhoz rögzített hétköznapi neoncső; megmunkálatlan fagerenda vagy fémlemezek mintázata a padlón; egyszerűen elrendezett, fémből vagy plexiből készült dobozok; rétegelt lemezből, alumíniumból vagy acélból készült kockák és más alapvető geometriai alakzatok - így lehetne leírni számos képzőművésznek a hatvanas évek elején New Yorkban és Los Angelesben született műveit. A minimal art egyik legjellemzőbb vonása a hasonló elemek hierarchiát nélkülöző geometrikus egymás mellé rendelése. A minimal art az absztrakt expresszionizmus és a pop art irányzataira adott válaszként jelentkezett az Egyesült Államokban. A "Minimal Art" kifejezés Richard Wollheim művészetfilozófusnak tulajdonítható, 1965-ben írt, azonos című cikkében nem a legújabb amerikai művészeti irányzat leírására, hanem a 20. század általános jelenségének, a művészi tartalom minimalizálásának megragadására tesz kísérletet. A műkritikusok végül Carl Andre, Dan Flavin, Donald Judd, Sol LeWitt, Robert Morris és kortásaik műveivel kapcsolatban alkalmazták ezt a kifejezést.
(Fordította: Szikra Renáta )
ISBN: 9783822852354